måndag 30 augusti 2010

Hallongrottor

Jag blev så himmla sugen på hallongrottor är för ett tag sen så jag tänkte att jag skulle sparka liv i ett gammalt recept som jag inte använt på länge:)
250 g (mjukt) smör
1,5 dl socker
4 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
1,5 tsk bakpulver

Rulla bollar o lägg i (småbröds) formar

Gör en grop i bollen med tummen o dutta ner en liten klick hallonsylt i gropen

Björekullas vildhallonsylt tycker jag at godast till hallongrottor..

Sen är det bara in i ugnen

175grader C i 15 minuter på mittersta fasen

Sen är det bara att sparka igång kaffepannan;)

5 kommentarer:

  1. MEN!!! Dina goda hallongrottor, gud vad sugen jag blev!

    SvaraRadera
  2. *skrattar* ja, de tycker jag du ska bli! För dom var jättegoda!!!;)
    ...det finns kvar om du skulle vilja komma upp på en smakbit...;)

    SvaraRadera
  3. Jag hinner inte upp och tillbaka innan det är dags att jobba igen =/
    Mina maränger vispade jag faktiskt ner i frostingen till muffinsarna som jag också bakat. Det blev hiskeligt sött (eftersom frostingen redan bestod av smör och florsocker), men uppskattades av jobbarkompisarna! "Man tager vad man haver" :D

    SvaraRadera
  4. ..ja, alla sätt är bra utom dom dåliga..<3

    SvaraRadera