tisdag 19 mars 2013

Att göra ett altarsmycke -Del 2

Efter mycket huvudbry över hur jag ska montera dessa (Ska dom stå på lampa? Eller i ett stativ? Högt eller lågt? Stod den på lampa så försvann Jesus o monterades den i stativ så såg den klumpig ut) kom jag fram till att träsockel nog var finast då den varken blir för hög eller för låg.



Hoppets Låga


John 8:12 Jesus talade åter till dem och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus."

Jag gjorde två o dom är lite olika. Den översta är lite trubbigare till formen o har en svagt "mjölkig" kärna medan den nedre är lite spetsigare o har en kärna av silver.
Personligen gillar jag den övre mest då den känns mer stilren men då gillar jag å andra sidan själva formen på den nedre...

Så ja... svårt val.. Tur att det inte är jag som ska välja! ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar