måndag 13 maj 2013

Inget bröllop utan fika!

Kristi himmelsfärds helgen är en helg som vi brukar spendera hos mina föräldrar o detta år är inget undantag. Problemet iår var bara det att min lillasyster var tvungen att ta sig till Uddevalla för att göra ett intagningsprov o fick veta detta så sent att det blev väldigt svårt att ta sig dit utan att sätta sig själv i personlig konkurs så mamma o pappa bestämde att dom skulle göra en roadtrip neråt landet under kristi himmelsfärds o i o med det lösa alla problem utom just the obvious = Vad skulle vi göra då?
Baka så klart! :D
Jag hade planerat redan från början att jag skulle baka största delen av bröllopsfikat själv.. för att det är något jag tycker väldigt mycket om.. att baka alltså.. :)
"Men det är ju 3 månader kvar till bröllopet!" -Kanske ni tänkte nu? o det är sant! Det är tre månade kvar men för er som inte jobbar som glasblåsare kan jag berätta att den varmaste tiden börjar nu o i o med det även vår högsäsong... Det betyder att jag kommer att vara helt slut när jag kommer hem från jobbet o bakning kommer inte kännas så lockande då..
Plus att jag har Sveriges minsta frys så hela projektet skulle ta flera veckor så jag förstår inte helt hur jag tänkte där från början om jag ska vara ärlig... men men..
Kristihimmelfärds, bakning... tillbaka till tråden...
Att få använda mammas kök i tre dagar utan att behöva ta hänsyn till att andra människor också behöver leva blev lösningen på mitt problem plus att min storasyster kunde starta en egen frysbox bara för mig.. Ja vad säger man?
Let´s do this! ;)
Efter att ha varit o handlat till detta projekt kan jag konstatera (utan att överdriva) att "det är verkligen inte billigt att handla laktosfritt"!

3 sorters muffins till att börja med
 BananMuffins m chokladglasyr
 MorotsMuffins
(o givetvis) KärleksMuffins <3


Någonting för barnen.. ;) o även oss äldre barn..
 Chokladbollar
Alfons Åberg kakor (aka hallongrottor)



Men det var ju fortfarande Kristi himmelsfärds o jag ville ju fortfarande ha lite kvalitetstid med familjen så vi, mormor, morfar o Julia o Roger slängde ihop ett litet knytkalas :) o eftersom att jag ändå hade alla bakargrejer framme tog jag på mig att göra efterrätten :)
En mjuk maräng ;)

Sista skriket!
 Där i bakgrunden skymtar man två banankakor som också kom till där på slutet... Lite överkurs.. ;)
 CornflakesKakor = En klar kalas favorit! ;)

Now ain´t this a sight for sore eyes? 

Massor med muffins, chokladbollar, hallongrottor, cornflakeskakor, 5st tårtbottnar, 2st banankakor plus en mjuk maräng senare så känner jag att jag kan andas ut o åter igen konstatera att jag måste varit tillfälligt sinnesförvirrad då jag ens tänkte att jag skulle kunna baka allt detta hemma o frakta allt, lite i taget till Svartlå... Helt galet!
Men nu är det gjort, galet skönt att den delen är över! :)

Nu är bara allt annat kvar! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar