lördag 30 oktober 2010

Såg den sugigaste filmen på länge igår!!! -Valemont: the movie

Jag såg en av världens sämsta filmer igår på MTV – alla kategorier!
Valemont: the movie
Den handlar om en tjej vars bror har blivit brutalt mördad på college under mystiska omständigheter o nu är det upp till Sophie (vår huvudperson) att planka in på Valemont college för att ta reda på vad som verkligen har hänt hennes bror o vem som mördat honom.. Det visar sig ganska snabbt att Valemont är ett college för vampyrer (!) och att anledningen till att Sophies bror blivit mördad är att han kommit sanningen lite för nära..
I den här filmen är vampyrer människor, dvs. inte bitna o förvandlade till vampyrer utan födda vampyrer (lite Blade inspirerat) o Valemont college fungerar då som en fristad där vampyr-tonåringar kan upptäcka sitt arv i en skyddad miljö…
Med den här grund plotten skulle man kunna göra en jätte spännande film men de gör dom inte utan dom har valt dåliga skådisar o en rent sugig regissör. Sen springer dom från scen till scen så man måste anstränga sig ordentligt för att hänga med i handlingen. Då Valemont från början är en serie som gått på MTV kan man ju förstå varför det blir en ”snabbspolnings effekt” men det gör det fortfarande inte förlåtligt!
Men det mest facinerande var endå att trots att filmen sög i det grövsta så kunde jag inte byta kanal! Jag var tvungen att se färdigt för att se hur den skulle sluta… Vilket var dumt för jag blev bara ännu mer irriterad av slutet än jag var innan..
Skandal!
Nä, denna filmen rekommenderar jag inte åt någon… Så vansinnigt dålig!!

1 kommentar: