måndag 9 januari 2012

Tatuering i görningen.. :)

Då jag i sommras började (som ett experiment) spara lite hårdare i min ekonomi för att se om det ens var möjligt att få ihop nog mycket pengar under ett år för att finansiera ett ev. bröllop.. Jag o Mattias har ju funderat på att gifta oss nästa sommar så jag tyckte att det var ett rätt bra experiment... Kan vara skönt att ha lite hum om vad man kan börja planera för.. osv..

Men jag hade även en annan tanke med dom här pengarna.. dom jag har sparat ihop hittills.. Jag har haft en liten dröm om att få göra en tatuering som på något sätt symboliserar min livsstil o mina livsval fram till nu.. Det känns ju lite som att livet håller på att svänga ordentligt igen o att göra en "milstolpe" just nu känns väldigt bra. ...också med tanke på att vi har funderat på att börja starta familj and all that jazz så småningom innebär ju att jag ALDRIG MER kommer att ha möjlighet att lägga så här mycket pengar på mig själv..

Så i maj var jag o bokade 4 tider hos Sanna på Left Hand tattoo för en "Lår kaka" ;) Jag funderade lite innan vart jag skulle få plats för en sån här stor bild utan att allt skulle bli kluddigt o höger lår kändes som ett naturligt val. Både för att det bevisligen finns gott om plats där.... men också för att jag för första gången på över 15år ska kunna ta på mig en bikini o känna mig stolt över hur jag faktiskt ser ut...

Del 1 av 4 12/12 -11
 Som man kan se här så blir det en kurvig glasblåsar pin-uppa...




Del 2 av 4  9/1 -12



 Här har Sanna börjat bygga upp bakgrunden... ska vara lite "Old-style" med sten väggar o traditionella arbetsbänkar men med nya ugnar så det ser ut som att man har en gammal fin hytta som man har hottat upp lite med ny utrustning.. kan väl kanske vara lite så att detta är min dröm hytta... :) 


Det är gruvliga sittningar på 4-5timmar per gång men det är värt det för slut resultatet kommer bli så fantastiskt fint! :) 


To be continued........ ;)


2 kommentarer:

  1. helt galet snyggt!!!
    goooo girl :)
    ett plus i kanten till tattoo-artisten oxå :P
    macke // hovet

    SvaraRadera
  2. *skrattar* Tack Macke ;) Jag är ju helt galet nöjd själv!

    SvaraRadera