söndag 1 januari 2012

Gott nytt år!!!

Efter många om o men bestämde vi oss för en liten lugn nyårsafton hemma med bara lill-familjen... kan ha berott på att julafton blev som den blev.. hur som hällst så är jag då väldigt glad att det blev en sån här nyårs kväll, eller "dag" egentligen för vi har haft en super skön dag.

Men även om det nu bara blev en liten Nyårsafton så måste vi ju äta and all that jazz i vilket fall så jag började i förmiddags med att vispa ihop några cerme brulee-duttar så dom skulle hinna svalna innan kvällen.

..men när jag såg hur mycket äggvita det blev kvar efter bruleén så kändes det så slösigt att bara slänga bort så jag bestämde att det fick bli lite maränger också...
Vad jag dock inte kom på förnst det var försent var att med 12st äggvitor så blir det vääääldigt mycke maräng! *oops* 
Så mycket att jag nästan överhettade mammas elvisp... *skrattar*
..men den klarade sig... ;) ...o gott blev det..

Det är ju också väldigt viktigt att vara fin i håret sånna här högtider (även om man bara ska vara hemma) så Sanna fick ta fram pappas friserings kit.. 
;D

Sen var det egentligen bara att börja duka... Mamma hade gjort jätte fint så det var bara att ställa fram tallrikar o glas.

Kring sju kom familjen. Vi hade först tänkt ha middagen vid sex men då blev det en liten ugns-kris så vi bestämde att det nog var bäst att bara flytta fram lite så allt skulle hinna bli färdigt.
Teddy fick ett eget litet glas ;) ...som var i bitar 10minuter senare... men inget kalas utan kras.. :)


Efter maten gjorde vi något som jag har velat göra sen jag var liten! Nyårskronor :) -någon som provat detta? Dom gör det i "Barnen i Bullerbyn" under sin nyårsvaka.. Man smälter ten i en skopa o häller sen ner det smälta tennet i ett kärl med kalt vatten. Tennet stelnar på en gång o bildar en figur... denna figur ska sen representera mitt nya år. Så man får ju som titta o klura lite för att se vad den kan tänkas föreställa..

Vad tycker ni att Mattias nyårskrona ser ut som?
Mattias tyckte själv att den såg ut som "tvillingar" först (!) men sen ändrade han sig o sa att det nog mer liknade en hund...
Jag vet inte om jag var så jätte sugen på något av alternativen redan i år... men men.. *skrattar*

 Ja... vad kan detta vara då...

Jag tycker att min är väldigt lik en "tatuerar stol"... känner att jag kommer att sitta mycket i en sån under detta året.. ;D
..det är antingen det eller en "gyn-stol"... o då föredrar jag det första...

Blev inget fyrverkeri för oss iår... blev ett lite finare "ljus-firande" som t o m den minsta kunde vara med o hjälpa till med.




Karro gjorde ett kort gästspel ute hos oss innan hon drog sig tillbaka in i värmen.. Men hon hann i alla fall släppa iväg en ballong :) 

Vårt firande avslutades med lite creme brulle o en övertrött Teddy som sprang runt o runt o runt o runt o runt.. :D


Gott nytt år!!!



1 kommentar:

  1. Trevlig blogg, Gott Nytt År till er alla från Skåne Lisbeth o Ingvar

    SvaraRadera