tisdag 28 juni 2011

Smörgåstårts debut! :)

Igår fyllde Maja 5 år o jag hade lovat att göra en smörgåstårta.... grejen är ju bara den att jag aldrig gjort smörgåstårta förut.... *skrattar* Men hur svårt kan de va? :)
Inte så svårt faktisk!
Jag for på ICA o frågade om dom hade några smörgås-tårtbottnar..? Butiksbiträdet tittade på mig som om jag varit från en annan planet... :) "Ja, tårtbottnar har vi därborta" -säger hon o pekar mot kakhyllan... (alltså seriöst!) så jag harklade mg lite o sa: "Nä, inte tårtbottnar... Jag behöver smörgås-tårtbottnar"...
Efter några om o men så förstår hon vad jag menar men dom var slut... Jag var inte så förvånad (detta var ju dagen före midsommar) Så jag tog Plan B - "formfranska"! (om man ska göra en akut-tårta som ska ätas upp omgående så funkar det alldeles utmärkt).
Jag gjorde i ordning 2 l tonfiskröra också innan vi for hem (till mamma o pappa) över midsommar.. så den skulle få goona till sig ordentligt.. ;)
Igår innan kalaset så byggde jag ihop tårtan..
Det här var ju jätte kul!!! :)


Det vart ett pusslande utan dess like men det blev bra!

..inte det vackraste jag gjort i mitt liv.. men det var då inget fel på den.. :)

Den här lilla är en glutenfri bit... så Majas pappa också skulle få smaka.. :)

En mental notering till mig själv: "Gör ett sött mellan lager nästa gång, blir lite mastigt med bara tonfiskröra" och "Prova bygga med vanlig smörgåstårts botten"...

Majas "vuxen kalas" var väldigt trevligt för oss vuxna... Maja tyckte vi var rysligt tråkiga som bara satt o pratade vid bordet.. :) Som tur var hade hon fått en cykel i present så hon hade något att roa sig med medan vi tråkiga vuxna satt o fikade vid bordet.. :)
-"Det här är ett jävla skit kalas!" tyckte Maja (innan det kom lite kompisar i hennes egen ålder)..
...men hon hade det rätt bra ändå... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar